Wystawa AudioShow2014

Za nami już kolejna edycja AudioShow – to wystawa, gdzie w trzech miejscach w Warszawie (Hotel Radisson Blu Sobieski, Hotel Golden Tulip, Hotel Bristol) zgromadził się kwiat polskiego rynku audiofilskiego. Kwiat? Te słowo chyba jest nieadekwatne, gdyż 95% uczestników (wystawców i zwiedzających) stanowili męźczyzni w wielu 25 – 50 lat skłonni wiele (wy)dać, by tylko nacieszyć swe uszy nieziemskim brzmieniem.
Niestety, drogie Panie, mimo, że tak duże nagromadzenie testosteronu w tych przybytkach dźwiękowej rozkoszy dawałaby wam duże nadzieje, lecz w tym przypadku miłość do sprzętu HiFi była rzeczą nadrzędną.

Niewątpliwie wystawa ta cieszy się ogromną popularnością. Liczba wystawców rośnie z roku na rok, co powoli zaczyna być problemem ze względu na ograniczoną powierzchnię dla… zwiedzających. Tłumy jak na Krupówkach w Zakopanym lub Monciaku w Sopocie w sezonie nie przyczyniają się do bliższego zapoznania się ze sprzętem. Ot tak, by chwilę popatrzeć, chwilę posłuchać i lecieć do następnego pokoju/sali. Zwiedzenie całości, nie licząc czasu na przemieszczanie się między hotelami, zajęło mi 5 godzin.

Dużą niedogodnością nadal jest wielkość większości pomieszczeń. Pokoje hotelowe na swój sposób dają namiastkę kameralności, nie trzeba walczyć z pogłosem, ale przy 10 – 20 słuchaczach niemożliwy jest ani odsłuch w ciszy i spokoju, ani poznanie walorów akustycznych sprzętu. Można też odnieść wrażenie, że niektórym wystawcom nie zależało na pokazanie możliwości swych produktów. I nie chodzi tu o moc wyjściową, ale sposób prezentacji: muzyka jazzowa lub operowa nie należą do dynamicznych i trudno zaimponować nimi szerokie grono słuchaczy. Tym bardziej, gdy w obecnych czasach dla wielu „liczą się basy”, a gra na flecie tego nie dostarcza (w tym miejscu ukłon dla firmy Koris – za pomocą niewielkiego sprzętu udało im się osiągnąć bardzo dobre brzmienie).

Bardzo cieszy to, że wielu rodzimych producentów zaprezentowało swoje produkty. Począwszy od firmy Fonica , producenta wysokiej klasy gramofonów, która zdobywa szturmem rynek w USA, wytwórców kolumn głośnikowych takich jak:
– Avcon – znany z zestawów z głośnikami wstęgowymi,
– ZETA ZERO – tradycyjnie zagościł się w największej sali, co umożliwiło docenienie walorów prezentowanych konstrukcji,
– poznańska manufaktura Impuls Audio , która pokazała swoje kolumny Cumulus i Meridian,
– Audiothlon z zestawem głośnikowym Equilibrium Ether Ceramique,
– ESA , która zaprezentowała kolumny z serii Credo Illuminator oraz Neo

czy innego sprzętu audio:
– elinsAudio manufacture – oferująca wzmacniacze wykorzystujące technologię IcePower firmy Bang&Olufsen,
– SoundBox – firma zajmująca się produkcją paneli akustycznych oraz projektowaniem i adaptacją akustyki wnętrz,
– SEVENRODS – producenta przewodów i akcesorii audio

Był też i znany wszystkim Tonsil, lecz mimo dwukrotnej próby wejścia, drzwi do ich pokoju były zamknięte. Może w przyszłym roku zdążą otworzyć swoje podboje zanim goście dotrą na V. piętro.

Nie sposób wymienić tu wszystkich, ale zainteresowanych zapraszamy na oficjalną stronę Wystawa AudioShow 2014. A także na przyszłoroczne AudioShow 2015.




Przeczytaj także o:

http://loudspeaker.pl/wp-content/uploads/2014/11/AudioShow2014.jpg http://loudspeaker.pl/wp-content/uploads/2014/11/AudioShow2014-111x150.jpg Paweł Andrzejczak Polecamy AudioShow,Audiothlon,Avcon,Bang&Olufsen,elinsAudio manufacture,ESA,ICEPower,Impuls Audio,SEVENRODS,SoundBox,Tonsil
Za nami już kolejna edycja AudioShow - to wystawa, gdzie w trzech miejscach w Warszawie (Hotel Radisson Blu Sobieski, Hotel Golden Tulip, Hotel Bristol) zgromadził się kwiat polskiego rynku audiofilskiego. Kwiat? Te słowo chyba jest nieadekwatne, gdyż 95% uczestników (wystawców i zwiedzających) stanowili męźczyzni w wielu 25 - 50...